U gebruikt een oude versie van Internet Explorer. Deze website is geoptimaliseerd voor IE9 en hoger.
NL   EN  
 

In de media

Tienduizenden medewerkers werken aan duurzame relaties met onze klanten voor het realiseren van hun ambities. Samen werken we aan de toekomst. Want samen bereik je meer dan alleen. Dat is onze overtuiging. Deel jij onze overtuiging en wordt dit ook jouw toekomst?

Onze overtuiging en ons werk is ook interessant voor de pers, regelmatig kom je dan ook nieuwsberichten over de Rabobank tegen in het nieuws. Lees hier recente berichten over de Rabobank als werkgever die jou als talentvolle starter mogelijk ook interesseren. 


Actueel
29 augustus 2014

Rabobank nummer 2 in lijst populairste werkgevers
De Rabobank heeft zijn nummer-1-positie als populairste werkgever niet kunnen vasthouden. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van Intermediair. Elk jaar laat het tijdschrift Intermediair het arbeidsimago van organisaties onderzoeken. Circa 4.000 hoogopgeleiden tot 45 jaar wordt gevraagd waar ze het liefst zouden werken. Ook mogen zij aangeven wat zij belangrijke aspecten vinden bij de keuze voor een werkgever.

De Rabobank voerde afgelopen vijf jaar de lijst aan, gevolgd door de andere twee vaste waarden uit deze top drie: Shell en Philips.

Trots
Dit jaar moet de bank in Shell haar meerdere erkennen. Wel is de Rabobank de nummer 1 in de specifieke lijst voor populairste werkgevers in de financiële sector. 'We zijn nummer 2 in het totaaloverzicht en nummer 1 van de sector. Dat zijn nog steeds scores om trots op te zijn', zegt Raşit Görgülü van Rabobank Nederland. 'Ik constateer dat er vanuit de arbeidsmarkt grote waardering blijft voor het werkgeverschap van de Rabobank. Dit ondanks een turbulent 2013 met veel publiciteit, versobering van de arbeidsvoorwaarden en reductie van het aantal banen.'

Aantrekkelijk
Görgülü concludeert dat het huidige arbeidsvoorwaardenpakket, de loopbaanmogelijkheden en de uitgangspunten van de bank blijven bijdragen aan aantrekkelijk werkgeverschap van de Rabobank. 'We blijven ons inspannen voor een aantrekkelijke werkomgeving.'

Ondertussen is de bank druk bezig om zich voor te bereiden op de toekomst, met behulp van interne programma's waarin virtueel klantcontact, participeren in de maatschappij en een open bedrijfscultuur centraal staan.

Meer informatie over het onderzoek kunt u hier lezen.

Geplaatst 6 juni 2014