Springen is gezond


Weinig mensen ter wereld zullen waarschijnlijk betwisten dat beweging cruciaal is voor het goed functioneren van het lichaam. Met name regelmatig bewegen helpt niet alleen om gewicht te verminderen, maar versterkt ook de delen van de spieren die het zwaarst worden belast. Sport is erg belangrijk voor de geestelijke gezondheid en werkt op een vergelijkbare manier als antidepressiva, met het verschil dat het geen bijwerkingen heeft. Er zijn veel manieren om aan sport te doen. Als je geen zin hebt om buiten rond te rennen, maar liever tijd doorbrengt in de tuin of in huis, kun je een trampoline gebruiken.
3D model

Plezier

Veel mensen associëren trampolines met het circus of zien ze als onschuldig speelgoed voor kinderen. Dit is echter niet helemaal waar. Trampolines moeten regelmatig en vooral op de juiste manier worden gebruikt. Op het eerste gezicht lijkt springen misschien niet zo\’n inspannende oefening, maar probeer vijf minuten lang krachtig te springen en je zult je realiseren dat het eigenlijk niet zo gemakkelijk is. In tegenstelling tot rijden op een loopband of hardlopen, is springen op een trampoline erg leuk. Het geeft je de motivatie om te sporten.
trik na trampolíně

Natuurlijk zijn er grote verschillen tussen trampolines. Over het algemeen kunnen ze worden onderverdeeld in trampolines voor buiten en trampolines voor binnen. Buiten trampolines zijn meestal veel groter en vaak ontworpen voor meerdere personen tegelijk, in plaats van voor één persoon. Desgewenst kan er bijvoorbeeld met een partner of kind op worden gesprongen, waardoor het in wezen een tandemsport wordt.
dítě na trampolíně
Trampolines voor thuisgebruik hebben het voordeel dat ze kunnen worden gebruikt in kleine ruimtes zoals woonkamers. Ze kunnen worden gebruikt om voor de tv te springen of terwijl je naar de radio luistert. Kleinere trampolines kunnen ook worden gebruikt op dagen dat er buiten letterlijk met de duivel wordt getrouwd.