Facebook misbruikt



Feiten
Facebook-oprichter Mark Zuckerberg verklaarde zelf op zijn blog dat de persoonlijke gegevens van 87 miljoen gebruikers zijn misbruikt. Hiervan zijn 80% Amerikaanse en 2,7 miljoen EU-accounts. Er is veel gesproken over Cambridge Analytica in verband met dit lek, dat deze informatie gebruikte in de campagne voor de presidentsverkiezingen van Donald Trump, in een poging om softwareprogramma\’s te maken om gebruikers te beïnvloeden op basis van hun voorkeuren en interesses.
facebook a ukazatel myši
Persoonlijke informatie
De genoemde bedrijvenwaren niets meer dan dataverzamelaars.
Met andere woorden, ze \’oogstten\’ wat ze nodig hadden van publiek toegankelijke sociale netwerken, waar gebruikers zelf vrijwillig en gewillig hun privacy deelden. Hoewel het discutabel is hoe laakbaar en crimineel dergelijk gedrag is, is het nog verrassender dat dit niet eerder is ontdekt. En waar waren de schuldige bedrijven het meest in geïnteresseerd?
– Identiteit
– Telefoonnummer
– E-mails 1 hacker cesta
– Andere persoonlijke informatie

Het gaat dus in ieder geval om informatie die in principe niet openbaar mag worden gemaakt of verstrekt aan verschillende individuen, waarvan er veel op internet te vinden zijn.
Kan een Facebook-gebruiker die regelmatig aan de wereld opschept over wat hij heeft gegeten en hoe goed hij eruit ziet in zijn nieuwe zwembroek er echt niet over uit dat een analytics-bedrijf zijn telefoonnummer kent, dat hij zelf openbaar heeft gemaakt?
1 hacker cesta
[31] Stemmen van mensen [32] [33].
Afgaande op de opmerkingen van de gebruikers zelf, lijkt dit niet het geval te zijn. Ze zijn zich zeer bewust van de noodzaak om het internet veilig te gebruiken en de meesten begrijpen dat alles wat ze over zichzelf posten tegen hen kan worden gebruikt. Met andere woorden, deze hele pseudo-doctrine duwt de kwestie van misbruik, of meer precies het gebruik van Facebook, in een iets andere richting.
De perceptie is dat het sociale netwerk slechts een aangeboden ruimte is, maar dat de inhoud ervan van jou is. En hoe gratis het gebruik ervan ook is, je betaalt de prijs door iets over jezelf prijs te geven door anderen toe te staan in je privacy te gluren.
\’Vind ik leuk\’.
krijgen en gevensystemen zouden veel over je kunnen vertellen en kunnen worden beschouwd als gevoelige informatie die bijvoorbeeld mede bepaalt met welke advertenties je wordt \’gebombardeerd\’ als je het internet gebruikt. Als je toegeeft en koopt, in dit geval stemt, is dat ook jouw keuze.